updateupdateupdate

20 september 2016 - San Giljan, Malta

Daar zijn we weeeer.

We gaan de afgelopen dagen een beetje samenvatten.

Zondag: op zondag zijn we er gelijk op uit gegaan. Ondanks de heerlijke bedden waren we vroeg wakker. We gingen om 10 uur boodschappen doen. Na wat lekkere broodjes zijn we in St. Julians rond gaan lopen. Bepakt en bezakt met een handdoek en zwemkleding. We hebben even in het mooie winkelcentrum gekeken en daarna zijn we naar de zee gegaan. Een erg gezellig plekje met een groot stuk waar je kunt zwemmen. Daarachter liggen bootjes en het uitzicht is erg mooi. Je hebt veel stranden met keien hier, maar dit was een strand van steentjes en zand. We  hebben veel gezwommen en lekker in de zon gelegen. Het is hier constant tussen de 27 en 30 graden. Eenmaal bij ons appartement hebben we gekookt. We hadden wraps met kip en groenten en een salade erbij. 'S avonds hebben we op het balkon gezeten met onze huisgenoten.

Maandag: Vandaag begonnen we met Engelse les op het ESE. Het gebouw is maar twee minuten lopen vanaf ons appartement. We moesten er om 8 uur zijn, omdat we eerst een niveautest moesten maken. Ook kregen we verdere informatie.  We werden na de toetsen naar de lokalen gestuurd en kregen een map waarin ons boek zat. Verrassend genoeg zitten Bas en ik bij elkaar in de klas met de Engelse les. We hebben een klas van 11 studenten/volwassenen. De diversiteit is enorm en dat is leuk en uitdagend. We hebben klasgenoten uit Japan, Tsjechie, Brazilie, Zwitserland, Italie, Turkije en wij komen dus uit Nederland. Onze leraar is geweldig en geeft de lessen op een leuke manier. Hij vertelt mooie verhalen en houdt van zijn vak. Dit is leuk om te zien. Om half 1 waren we vrij. met nog wat andere Nederlanders kregen we informatie van Simon zijn stagiaire. Vervolgens zijn we met Linda, Fabienne en Celia gaan eten in ons appartement, daarna zijn we met zijn vijven naar de zee gegaan om weer een paar tintjes bruiner te kleuren. 'S avonds hebben we weer lekker gegeten. In het hotel van Linda, Fabienne en Celia was een feestje met allemaal mensen uit een ander land (allemaal educatieve studie natuurlijk, in combinatie feestje, perfect). Na een gezellig drankje in het appartement zijn we nog uit gegaan in Paceville met veel van die mensen.

Dinsdag: Een klein beetje vroeg, een klein beetje verslapen, een klein beetje moe, maar natuurlijk fris en fruitig onderweg naar de Engelse les. Het is erg grappig om te merken dat we elke dag beter Engels praten. Je merkt met de dag verschil. Na de les zijn we naar ons appartement gegaan en hebben we lekker even niets gedaan. Na een lui middagje hebben we gegeten op het balkon. Uiteraard weer in korte broek omdat het weer hier zo heerlijk is. Vanavond gaan we nog gezellig even de boulevard op richting Sliema met onze Nederlandse huisgenoot en onze Italiaanse huisgenoot. Morgen is hier een Nationale feestdag waarop de scholen dicht zijn.

groetjes want wij zijn beleefd!

1. Piet wit:
    21 september 2016