Het begint koud te worden.........

13 november 2016 - San Giljan, Malta

Lieve lezer,

Deze week begonnen ik en Lianne gescheiden. Mijn ouders waren hier de hele week daarom had ik de maandag en de dinsdag nog vrij. Lianne is maandag en dinsdag wel gewoon naar stage geweest. Het was op het St. Edwards College deze eerste dagen iets anders als anders gegaan. De Nederlandse studenten hebben namelijk een gesprek gehad met meerder directeuren over het gedrag van sommige kinderen in de bus. Sommige van deze jongens hebben even flink op hun donder gehad en waren flink geschrokken van de preek die ze hebben gekregen. Verder waren het zoals normaal vermoeiende dagen. Deze twee dagen heb ik gebruikt om mijn ouders even de mooiere plekken van Malta te laten zien. We hebben er alle drie ontzettend van genoten.

Woensdag begon de dag weer samen. De wekker ging lekker vroeg en we hadden er allebei lekker veel zin in. Met goede moed hebben we onze spullen gepakt en zijn we weer richting stage gegaan. Ik was die week nog niet geweest dus stond ik er nog iets positiever voor aha. Het werd uiteindelijk weer een drukke dag. Iedere dag zetten wij ons voor de 200 procent in op stage. Omdat mijn ouders bleven tot zaterdag ben ik in de avond steeds uiteten geweest. Dit was super natuurlijk.

Donderdag was een speciale dag. We hadden weer een schoolreisje. Bij aankomst op stage begon het direct. Ik werd verwacht bij leerjaar 1 omdat de desbetreffende docent ziek was. Zij vonden het een goed idee als ik de leraar dan maar was voor die ochtend. Gelukkig had ik nog wel twee onderwijsassistenten met mij. Het was wel een pittige klas het zijn 25 kinderen met twee kinderen met down syndroom. Lianne mocht met haar eigen klas mee maar dit is ook een moeilijk klasje. We hebben na een voorstelling gekeken. Het nadeel was wel dat deze een uur korter duurde dam gepland. Hierdoor moesten wij de kinderen een extra uur vermaken. Inderdaad we waren op aan het einde van deze dag.

Vrijdag/bijna weekend. Wanneer we op vrijdagochtend in de bus stappen is het altijd een fijn idee dat het bijna weekend is. Even een paar daagjes rust. Het was een gewone stagedag zonder gekke dingen maar dat is hier al vermoeiend genoeg. vrijdagavond heb ik afscheid genomen van pap en mam, zij vlogen zaterdagochtend vroeg alweer naar huis.

Zaterdag konden we heerlijk uitslapen. We kunnen ons zelf helemaal opladen in de weekenden hier. Dat is erg fijn. We zijn vandaag naar het winkelcentrum geweest. Zelf was ik hier al een aantal keer geweest alleen Lianne nog niet. We hadden lekker gewinkeld, leuke spullen gekocht en lekkere drankjes gedronken.

Je raadt het al we mochten vandaag weer lekker uitslapen. Samen met onze vrienden Dian en Winnie zijn we naar Mdina geweest. Dit is een oud stadje met prachtige gebouwen met oude luikjes. Nadat we genoeg cultuur hadden gesnoven in de straten en in de kerk van Mdina hebben we dus bus gepakt naar Dingli. Dit is een hele mooie plek waar je erg mooi de zonsondergang kunt bewonderen omdat je op een cliff kunt zitten. We hebben dus beide een super leuke week achter de rug.

Lieve achterblijvers een hele fijne week gewenst.

1. Mieke Muilwijk:
    14 november 2016
    Toppers!
    En hoe gaat het nu in de bus?
    Wat fijn dat jullie in de weekenden kunnen opladen.
    Succes weer deze week!
  2. Lianne en Bas:
    14 november 2016
    Hoi Mieke,

Het gaat nu erg goed! De weekenden zijn altijd erg leuk en we zien zoveel.
    Wat leuk dat je altijd onze blog leest en reageert!

Groetjes van ons!