3 weeks left!

27 november 2016

Een hele goedenavond allemaal!

Hier een blog van ons uit Malta. We hebben een heerlijke week gehad.

Op maandag moesten we helpen met alles in de school mooi maken en posters ophangen.

Dinsdag, woensdag en donderdag waren ook leuke dagen op stage. Bas heeft nog voor een klas moeten staan en dat ging heel goed. Ik hielp bij mij in de klas veel. We zijn bezig voor kerst en tijdens de vrije momentjes hebben de kinderen kleurplaten en tekeningen gemaakt voor kerst. We hebben ook decoratie materiaal voor kerst aangeschaft en een aantal leerlingen hebben ook spullen meegenomen van thuis om de klas te versieren. Ik heb veel geknipt en geplakt. We hebben een groot bord buiten de klas voor onze klas. dat is een prikbord waar je thema's op kan hangen. Nu was het thema dus kerst. Op donderdagmiddag hebben we met alle leerlingen de hele klas versiert met slingers, een klein kerstboompje en nog meer kerstversiering. Ik heb mij de rest van die dag ook veel bezig gehouden met het bord buiten de klas. Ik heb het bord gevuld met werkjes van de leerlingen zelf en andere decoratie. (zie foto's)

Op vrijdag was het Parents day. Op die dag worden alle oudergesprekken gevoerd (tip voor Nederland, dan hoef je niet 's avonds heen). De leerlingen waren toen vrij en wij dus ook. Bas is met vrienden van ons hier aan het winkelen geweest en is daarna uit eten geweest in Valletta. Hij had ook een leuke dag en we hadden goed weer die dag. Ik ben op vrijdag samen met Linda, Celia en Fabienne naar Gozo geweest. Bas was hier al geweest en hoefde daarom niet perse nog een keer, want Gozo is niet zo groot. Celia was hier ook al vaker geweest, maar wilde nog wel een keer mee. Eerst hebben we een dik uur in de bus gezeten die wonder boven wonder deze keer best rustig was! Daarna zijn we een kaartje voor de boot gaan kopen en naar Gozo gegaan (20 min oversteek). Bij aankomst zijn we eerst met de bus naar de hoofdstad Victoria gegaan. Vanaf daar hebben we eerst de bus gepakt naar een plek met prachtige cliffs en een uitzicht waar je u tegen zegt. Daar hebben we even wat gedronken en toen zijn we terug naar de hoofdstad gegaan met de bus. Daar hadden we heerlijk geluncht en toen zijn we met de bus naar Azura Window geweest. Dit is toch wel een plek die je echt moet bezoeken als je op Gozo komt. Het is een mooi natuurverschijnsel waar veel mensen op af komen. Bij Azura Window hebben we rondgelopen en mooie foto's gemaakt. Daarna zijn we terug gegaan in de bus naar de boot , toen hadden we de bootreis en ten slotte moesten we nog met de bus naar huis, het was een mooie dag!

Zaterdag was een lekker lui dagje. Ik heb niet zoveel gedaan, lekker uitgerust. Bas is met Bregje naar tuinen geweest een eindje verderop. Dat was heel mooi, want er is niet vreselijk veel groen en bomen en gras op Malta. Zaterdagavond ben ik uit geweest met Mandy, zij woont onder ons. Het was super gezellig!

Zondag hadden we nog lekker een dagje vrij. Ik heb eerst heel erg lang uitgeslapen en ben daarna formule 1 gaan kijken bij een restaurantje hier vlakbij. Bas is weer gaan winkelen met een van onze vrienden hier. vanavond doen we lekker rustig aan en morgen beginnen we weer fris en fruitig aan een dagje stage! We heben deze week een week met 4 dagen stage want vrijdag hebben we weer Engelse school.

Iedereen een hele fijn week!

Liefsss

1. Mieke Muilwijk:
    29 november 2016
    Jullie profiteren nog echt van de tijd die jullie nog hebben zo te lezen. Super!
    Mooi hoor Malta en Gozo, jullie hebben straks alle hoeken en gaten gezien denk ik :-)
    Veel plezier en succes nog!